Årets dampattack:



Jag älskar boken Harry Potter och halvblodsprinsen! Den är enligt mig en av dem bästa böckerna i hela Harry Potter serien och jag kan nog lungt säga att detta kommer bli min favotitfilm eftersom det fanns så mycket i boken jag älskade och grät över. I den sjätte boken avslöjas lord Voldermorts förflutna och hans barndom samt varför han har blivit så ond som han är. Jag kände i boken en massa sympati för Tom Dolder (Voldermort) och dem kapitlerna där han är i barnhemmet får en att vilja kasta sig över honom och trösta honom! det kanske är svårt för er som inte har läst boken att förstå hur man kan tycka synd om någon som är så ond men sanningen är det att det finns en anledning till allt. Det är nog därför jag älskar denna bok just för den tar upp saker man undrat om Voldermorts förflutna och ger en alla svar på frågorna man haft om honom.

Jag må vara konstig men jag har nästan alltid kännt en viss sympati för dem "onda" i böcker. Jag satt inte och hejade på Sauron när Frodo skulle kasta ringen utan jag menar att när man fått veta varför en person blivit så ond som Lord Voldermort är så framgår det ochså att han kanske inte vill vara så. Eller så vill han vara det. Man vet aldrig varför en person blir som den blir men tänk på att det alltid funnits något som just lett dem på den vägen.

För er alla som förmodligen kommer hata Snape i den sjätte filmen tänk på att allt har en orsak och att man inte ska döma en person förens man vet anledningen till dennes handlingar. Jag gillade inte Snape i början men nu är han min favoritkaraktär i Harry Potter böckerna! Jag grinade genom hela sjunde boken just för att jag fick reda på att Snape var så godhjärtad att det inte fanns på min karta.



Severus Snape

Kommentarer
Postat av: Nymphadora Tonks

Läängtar! <3

Definitivt en av de bästa böckerna och filmen kommer att bli storslagen! Jag vill se Malfoy när han är på Missnöjda Myrtels toalett. Sexig ;D



Det är så sorgligt med Voldemorts förflutna och Snapes :(

2009-02-10 @ 21:40:04
Postat av: Sara

Bästa filmen ever!

2009-02-12 @ 20:35:14
Postat av: FT9

Jo filmen kommer bli så jävla bra! :D



Hahaha jag vet han e såååå snygg Malfoy <3 =)



gråter jag vet Snapes liv har inte vart en dans på rosor ^^

2009-02-20 @ 14:16:38
URL: http://bombarda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0