Finaste kärleksparen...

1. Arwen & Aragorn - Denna kärlek är så vacker jag menar ta bara citatet " I would rather share one lifetime with you then face all the ages of this world alone" . Tolkien beskrev deras kärlek så otroligt underbar... Alv och människa kan det bli mer sorgligt dömt? Hon är odödlig och han är en människa som förr eller senare kommer att dö. Jag grät i boken ringens värld när man fick veta att Aragorn dog och Arwen begav sig med sorg i sitt hjärta till Valinor, odödlighetens land.



2. Bella & Edward - Vackert är bara förnamnet här. Vampyr som hungrar efter det blod han har sökt i hundratals år och hittar det till slut i en som det visar sig han inte kan leva utan, Bella. Ja denna saga är ju bara för vacker. Men han motstår att dricka hennes blod och dem får varandra till slut.




3. Romeo & Julia - "Ett märkligt kärleksöde... att älska en fiende" .  Jag har nyss läst färdigt pjäsen om Romeo och Julia helt frivilligt! detta var inget skolarbete som det alltid brukar vara när man pratar Shakespeare. Åh så vacker den var! ett av de finaste ögonblicken tycker jag är när Romeo efter att ha sett Julia på balen ställer sig frågan "Är hon en Capulet?" .



__________________________________________________________________________________

Bara för att jag älskar Harrys damp tankar i sjätte boken "halvblodsprinsen" så måste jag ta med detta kärlekspar ochså:

 HARRY POTTER & GINNY WEASLEY <3


Kommentarer
Postat av: sabaa

awwww, classica kärlekspar <3 =P

2009-01-27 @ 16:37:24
URL: http://shiniie.blogg.se/
Postat av: Anna björk

väldigt bra skrivet!

2009-01-27 @ 20:39:40
Postat av: Anonym

Tack så mycket :) <3

2009-01-28 @ 11:49:46
URL: http://bombarda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0